Sulje tulostustila

Päivitämme verkkopalvelua tänään 23.10. klo 18:30 alkaen. Päivityksen aikana voi esiintyä käyttökatkoja.

Kirjaudu

Markkinoinnin pelisäännöt

 Markku Varhela,  Pertti Virtanen

päivitetty 1.1.2017

Fokus Markkinoinnin pelisäännöt selvittää, miten lainsäädäntö vaikuttaa markkinointiin, sen sisältöön ja toteuttamiseen. Teoksen ydinalueena on sekä kuluttajamainontaan että b-to-b-mainontaan liittyvistä säännöksistä ja määräyksistä johtuvat oikeudet ja velvollisuudet.  

Fokus Markkinoinnin pelisäännöissä on markkinoinnin tekijän näkökulmasta käsiteltyinä mm.:
– tavaramerkit, mallisuoja, toiminimiin liittyvät näkökohdat, domain-nimet ja tekijänoikeuteen liittyvät asiat
– tuotevastuu ja tuoteturvallisuus
– hinnoittelu, hinnan ilmoittaminen ja kuluttajaluotot
– sähköinen kaupankäynti

Teoksessa on myös mm. markkinaoikeuden, korkeimman oikeuden, korkeimman hallinto-oikeuden, kuluttaja-asiamiehen, liiketapalautakunnan ja tekijänoikeusneuvoston päätöksiä kommentoituina. Lisäksi käytössäsi on eri instanssien antamia markkinointia koskevia sääntöjä, ohjeita ja periaatteita.

Fokuksessa:Juridiikkafokus

TilaaKokeile veloituksetta
Mikä on Fokus? Fokus on kattava valikoima digitaalisia teoksia juridiikan, talouden ja verotuksen aihealueilta. Fokus-teoksia päivitetään lainsäädännön muutosten mukaisesti – voit siis luottaa siihen, että saat aina tuoreimman tiedon. Teosten sisällöstä ja ajantasaisuudesta vastaavat omien aihealueidensa johtavat asiantuntijat. Fokus-teokset ovat käytettävissäsi aina, kun sinulla on verkkoyhteys, millä tahansa päätelaitteella. Fokuksen käytöstä maksat vuosilisenssin. Hintaan vaikuttavat tilattujen teosten ja palvelun käyttäjien määrä.
Katso myös
Fokus
Talousfokus, Verotusfokus
Arvonlisäverotus
Auvo Nieminen, Raimo Anttila, Leena Äärilä, Mika Jokinen, Mika Jokinen, Auvo Nieminen, Raimo Anttila
165,00 €
Juridiikkafokus